22 Eylül 2014 Pazartesi

tezer özlü sözleri, tezer özlü kalanlar,tezer özlü den özlü sözler




                    TEZER ÖZLÜ SÖZLERİ




Bir ülkenin anarşisini kim anlatabilir? Ölenler mi? Öldürülenler mi? Her gün yeni ölümleri bekleyenler mi?

Aynı gökyüzünün dünyanın tüm ülkelerini kapsamasına olanak var mı?

İşte burada istediğimi yapabiliyorum. Işık var. Kitaplar var. Ben varım. Dünyam var.
Gene her ayrıntıya dek bakmak, uzakta kıyı şeritlerini, denizin yüzeyini ve bununla birlikte dünyanın tüm zamanlarını düşünmek istiyorum.

Çünkü sinir hastalığı da bulaşıcı bir şey. Hem öyle mikrop almakla değil, bir insanın umutsuzluğunu derinden algılamakla bile geçebilir.

İnsan çoğu kez her şeyin son bulduğu duygusuna kapılıyor, oysa yaşamın sonsuzluğunu algılayabilmek için bile yeterli değil bir insan ömrü.

Şunu öğrenmelisin: Sen hiç bir işe yaramaz değilsin. Seni senden çalan toplumdur.

Gene bir yığın günler geçip gidecek ve ben kendime, işte bugün ilk defa her şeyin sonundayım mı diyeceğim? Korkuyorum. Korkuyorum. Korkuyorum.

Yaşam, mutlak tutkularla dolu. Yaşamı sevmekle birlikte ölüme alışmak da büyüyor, gelişiyor. Güzellikler kazanıyor. Bu sevgiyi nasıl rahatlıkla uğurluyorsam, yaşamı da o denli rahat, o denli güzel uğurlamalı. Sevgilerimi doyumla devretmeliyim.

Şimdi neden bu kadar çok sevdiğimi anladım, çünkü kendim ölmüştüm ve yalnızca başkalarının canlılığını algılayabiliyordum.

Henüz rüzgarlara doydun mu? Sor kendine. Henüz bulutlara doydun mu? Yeterince haykırabildin mi henüz?

Her şey geçiyor. Hiçbir şey geçmese de.

Tren raylarını severim. Bağımsızlığı, gidebilmeyi, kalmak zorunda olmamayı, uymak zorunda olmamayı anımsatır. Tren rayları bir tür bağımsızlıktır benim için.

İnsan hiç geçmesin istiyor varoluşu.

Öyle anılar var ki gerçek mi yoksa düşünülmüş mü olduklarını bilemiyorum.

İnsanın başkalarına söyledikleri kendi duymak istedikleridir. Yazdıkları, okumak istedikleridir. Sevmesi, sevilmeyi istediği biçimdedir.

Ben belli bir ülkesi olmayan insanlardanım.

Ben aslında sürekli özlüyor ve bir özlem durumunda yaşıyorum.

Benliğimi bu denli onunla özdeştirmemin nedeni nedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder