24 Eylül 2014 Çarşamba

halil cibran dan sözler,halil cibran özlü sözler,halil cibran güzel sözler



                                  HALİL CİBRAN SÖZLERİ



Kovalayan rolündeki kişinin aslında kovalanan kişi olduğu hakkında ne diyebilirim ki ! 

Gün be gün kendini yenilemeyen aşk bir alışkanlık haline gelir ve sonra da esarete dönüşür. 

Başkaldırısız bir Yaşam İlkbaharsız bir yıl gibidir. Haksız Başkaldırı kurak bir bahar gibidir.. 
Yaşam, Başkaldırı ve Hak bir beden içinde değiştirilemeyen ve ayrılamayan üç kişidir. 


Arzu etmek yaşamın yarısıdır; 
umursamazlık ise ölümün yarısıdır. 


Cömertlik elinden gelenin fazlasını vermektir ve gurur ise gereksinim duyduğunuzdan daha azını almaktır. 

Kadehim boşaldığında, onun boşluğunu sineye çekerim; 
ama yarıya kadar doluysa, yarısı boş diye içerlerim. 


Bir insanın gerçeği sana açıldığı kadar değil, içinde sakladığı, sana açılamadığı kadardır. 
Bu yüzden, onu anlayacaksan ne dediğine değil, ne demediğine kulak vermeye çalış. 


Adını koyamayacağın bir şükran duyuyor ve nedenini bilemediğine yanıyorsan, o zaman sen gerçekten büyümekte olan şeylerle büyüyor ve daha büyük bir kişiliğe doğru yükseliyorsun. 

Mutlak gerçek hakkında cahilim. 
Ama cehaletimin karşısında boynum bükük ve işte orada onurum ve ödülüm yatmakta. 


Lisanımızı yedi kelimeye kadar indirgemedikçe, birbirimizi asla anlayamayacağız. 

Bana, '' Eldeki kuş çalılıktaki on tane kuştan iyidir,'' diyorlar. 
Ama ben, '' Çalılıktaki bir kuş ve bir tüy, eldeki on taneden iyidir,'' diyorum.
Peşinde koştuğumuz o tüy kanatlı ayaklarıyla yaşamdır; yo yaşamın ta kendisidir. 


Bebeklerimize çoğunlukla kendimiz uyuyabilelim diye ninniler söylemişizdir. 

Yalnız bir keresinde sesimi kısmak zorunda bırakılmıştım. 
Bu adamın biri bana '' Sen kimsin? '' diye sorduğunda olmuştu. 


Tanrı'nın ilk düşündüğü melekti. 
Tanrı'nın ilk sözü insandı. 


Kişi gecenin yolunda 
yürümeden gün doğumuna eremez. 


Benim umarsız dostum, eğer perişanlığının nedeni olan Yoksulluğunun, sana Eşitliğin bilgisini ve Yaşam'ın zihniyetini açıklayan olgu olduğunu bilseydin, bahtınla hoşnut ve doygun olurdun. 

Ah ne iyicildir insanoğluna Yaşam, 
yine de ondan uzaklaşmış, 
çok uzaklara gitmiştir İnsan. 


Eğer kalbinizi, yaşamınızın günlük mucizelerini hayranlıkla izlemek üzere açarsanız, 
acınızın, neşenizden hiç de daha az harikulade olmadığını göreceksiniz. 


Bir şeyi elde etmek istiyorsan 
onu kendin için isteme! 


Bir gerçek her zaman bilinmek, ama ara sıra söylenmek içindir. 

Arkadaşlık her zaman için tatlı bir sorumluluktur, asla bir fırsat değil. 

Bir kadını anlamak ya da bir dahiyi çözmek ya da suskunluğun sırrını bulmak isteyen kimse, 
kahvaltı yapmak için muhteşem bir uykudan uyanan adama 
ne kadar da benziyor! 


Söylediklerimin yarısının anlamı yok. 
Ancak bunları sana, diğer yarısının anlamı tamamlansın diye söylüyorum. 


Bana mutluluktan söz etme; anısı beni mutsuz ediyor. 
Bana huzurdan söz etme; gölgesi beni korkutuyor; 


Sonsuzluğu özlüyorum. 
Çünkü orada yazılmamış şiirlerim 
ve boyanmamış resimlerimle buluşacağım





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder