23 Haziran 2014 Pazartesi

nazım hikmet sözleri

NAZIM HİKMET RAN SÖZLERİ



nazım hikmet mesajları resimli


Büsbütün unuttum seni eminim, Maziye karıştı şimdi yeminim, Kalbimde senin için ...yok bile kinim, Bence sen de şimdi herkes gibisin.


Sevmek, Sevdiğin kişiyle birlikte olmak değildir unutma! Çünkü aşk; onunla yaşamak değil, onu yaşamaktır aslında.. . kimselere anlatamadım ..kendime bile ..ola ki ağzımdan kaçırır, bir daha tutamam seni.



Kadınlarımızın yüzü acılarımızın kitabıdır. Acılarımız, ayıplarımız ve döktüğümüz kan karasabanlar gibi çizer kadınların yüzünü. Aşkın bu denli sıradan olmadığına inanıyorum ben.


 Önce sıradanları yaşayacaksın ki, gerçek olanı anlayabilesin. Yapraklara dallara, yeşillere, allara, Nice nice yıllara gülüm, nice nice yıllara. Yaprak dala, al yeşile yaraşır, Gayrı bundan böyle vermem seni ellere.


 Sebebi ne seni bir bıçak yarası gibi hatırlamamın? Sen böyle uzakken senin sesini duyup, yerimden fırlamamın sebebi ne? Bir meltem olacak rüzgarım dahi kalmadı benim. Dağlara çarptım her esişimde. Yollara küfrettim her gidişinde.


Önemli olan zamana bırakmak değil, Zamanla bırakmamaktır.


Büyük bir hayal kırıklığı yaşayıp ben artık kimseyi sevemem deme! Unutma ki, en güzel çiçekler mezarlıklarda yetişir.


İnsanlar işine gelince değil de vicdanına değince iyilik yapsalardı; bugün çıkar ilişkileri değil, gerçek sevdalar yaşanırdı !


Benim kelime hazinem çok geniştir, derdim. Senin bir kelimene yetemedim ; Git, ne demekti sevgilim ?


Yolunu beklerken daha dün gece, kaçıyorum bugün senden gizlice. Kalbime baktım d...a işte iyice; anladım ki sen de herkes gibisin! 


Gidenin arkasından gelen gideni bulacak mı zannediyorsun? Artık şaşırtmıyor beni dostun kahpeliği, elimi sıkarken sapladığı bıçak.Nafile, artık kışkırtamıyor beni düşman.


 Birgün bensizlik çalar kapını. Benli dünleri düşünür, avunursun... Sanma ki yalanlar içinde, ben gibi bir doğru bulursun ... 

Bazen önemli olmamalı gidecek olan yada gelmeyen. Çünkü bazen, başlaman gerekir her şeye yeniden. Kim bilir; masalınızın kahramanı, başka bir hikayenin figüranı olmaya gitmiştir belki de. Değer mi gitmesine, gitmezdi değmese.


 Korkma bana âşık olmaktan ya da çekip gitmekten. Çünkü kalbimdeki hiçbir cesedi sahipsiz bırakmadım ben. Artık ne geri gelmeni beklerim ne de ben gelirim. Nasılsa ben bir şey kaybetmedim, sen bensizliği seçtin. Karar senin. 


Her gelen sevmez ve hiçbir seven gitmez unutma. Bil ki; Giden dönüyorsa sevdiğinden değil, kaybettiğindendir aslında! Ne acıdır insanın bildiğini anlatamaması. 'Ben' deyip susması, 'Sen' deyip ağlamaklı kalması. Ne kadar seviyorsun dersen ; o kadar işte.. Tavanı kadar sokağın ve dibi kadar cehennemin... 

Döğüşebilirim, doğru bulduğum, haklı bulduğum, güzel bulduğum herşey için, herkes için, yaşım başım buna engel değil. Korkma giderken 'b'yi alıyorum, Gerisini sana bırakıyorum. Nede olsa sen bitirdin b/izi. Öyleyse sende kalmalı 'izi'.. 


Kelebek misalidir aşk; Anlamayana ömrü günlük, Anlayana bir ömürlük!


Dost uğrunda ölmek kolay, fakat uğrunda ölünecek dostu bulmak zordur.


Cebimde yoktu ! Yüreğimden verdim.


 O bensizliği göze aldysa, Ben onsuzluktan birşey kaybetmem.


Yürekli bir kadının başı, yüreksiz bir erkeğin omuzuna ağır gelir!


İnsαn birisiyle yαşlαnmαlı, Birisi yüzünden değil!


Yaşamak ümitli bir iştir, sevgilim.


Yaşamak: Seni sevmek gibi ciddi bir iştir.


Biz başka severdik. O yüzden başka sevemedik.


Bence Sen De Şimdi Herkes Gibisin.


Pişman değilim yaşadıklarımdan, Öfkem belki de yaşayamadıklarımdan…


Aşk, bazen gitmekle kalmak arasında verdiğin en büyük savaştır.


Sevmeyenin aklı, gerçekten sevenin kalbi kazanır bu savaşı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder