31 Ağustos 2014 Pazar

edip cansever sözleri


                 EDİP CANSEVER SÖZLERİ







edip cansever sözleri

 "Ben sanki bir gazetenin hiç okunmayan yerlerindeyim"

  "Uyurken uyandırılmış gibi
    Beni bir sardunya büyüttü belki."

  "Güneş mi batarmış bir özel ismi bitirir gibi 
   Yanmış bir ağacın yaprakları mıymış kımıldayan."

   "Oysa hep yanımdasın, seninle her şey yanımda
     Kırıp dökük de olsa yanımda

Mesela çok sevdiğin bir deniz bile yanımda
O deniz ki aramızda hiç kımıldamadan
Erkeğini iyi tanıyan bir kadın gibi yorgun."

    "Kim ne derse desin ben bu günü yakıyorum
     Yeniden doğmak için çıkardığım yangından."

     Doğasın sen, doğasın, yarat beni yeniden.
Ey yalnızlığımı kuşatan yalnızlık."


      Çıkmazlarda üst üste
Birikmiş ufuklar kadar derindim."

      İçime siner mahallenin kokusu
Gökyüzü karışıksa kuşların işi
Ya içim içime sığmıyorsa
Ne denir kötüdür insanların gidişi."


      Uzanır kırlara doğru,
Yalnızlığı olan.
Bu saatte sessizlik acıdır,
Gelecektir parka yalnızlığı duyan."
    
     Sana her zaman söylüyorum senin yüzünde gülmek var
     Bakınca bir yaşama ordusu çıkıyor aydınlığa
Bir çiçek geliyorsun yer altı çevresinden
Bir kartal gidiyorsun çıplağın ayaklarla.

       Uzaktan seviyorum seni.. Kokunu alamadan, boynuna sarılamadan, yüzüne dokunamadan.. Sadece seviyorum. 

        Bana kalbimdesin deme! Bilirsin, kalabalık yerleri sevmem.

 Bazen diyorum ki onu kafama takmamalıyım. Sonra da diyorum ki; önce kalbimden atmalıyım .

Sanki hiç kimselerin kullanmadığı bir gün kalmış bana."

     Bugün de başlamayı unutuyoruz
Herkes birbirine bakıyor
Bulan bulana kendini."

     Bir canavar gibi düşünün isterseniz
     Herkes kendi düşündüğüyle kalacak."

     Biliyor musun az az yaşıyorsun içimde 
Oysaki seninle güzel olmak var.

      Ben yorgunum anlamaktan,
Bir duvar, bir tebeşir gibi yazmaktan yazılmaktan."

      Acılar da acılaşıyor gittikçe sanki, bir azarlanmayla ölümünü düşünen çocuklar gibi.”

     Elbette bir ustalıktır bizim sevgimiz. Mutlu bir yolcu gibi yol kenarlarındakilere el eden.”

     Gökyüzü gibi şu çocukluk, hiçbir yere gitmiyor.”

     Susmanın su kenarındayız bugün
Ne kadar sevgiyle konuşsak
Korkuyoruz göz göze gelince."

      Ki bazı sözlerin anlamı
O sözlerin söylenişindedir."

    Kimsenin öldüğü yok, yaşadığı da
Herkes biraz var o kadar."

      Hava soğudu Kasım’ın son günleri.
Kar yağacak bembeyaz olacak unutulmuşluğum.."

      Sınırsız bir uykusuzluktur böyle
Her yolculuğum benim
Koşuşan geyiklerle dopdolu
Ve uçan balıklarla."



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder